Dag 6. St. Quentin - Compiegne - Reisverslag uit Compiègne, Frankrijk van Hans Ven - WaarBenJij.nu Dag 6. St. Quentin - Compiegne - Reisverslag uit Compiègne, Frankrijk van Hans Ven - WaarBenJij.nu

Dag 6. St. Quentin - Compiegne

Door: Hans en Paul

Blijf op de hoogte en volg Hans

23 Mei 2014 | Frankrijk, Compiègne

Hallo allemaal,

Na de verplichte rustdag zijn we hedenochtend in alle vroegte uitgebroken. Na een wat aarzelend begin, kwamen we op stoom. Stempel gehaald in Noyon en vervolgens door naar Compiegne waar wij ons, na 75 km, hebben gemeld bij de portier, tevens conciërge en consiliari van Hotel Armor. Dit 2 sterren hotel adverteert met de wervende tekst: Notre ambition = Votre satisfaction.

Armor hotel is onderdeel van Contact Hotel (What's in an name?). De kamer is niet direct bijzonder. Geen lift, dus sjouwen naar de tweede verdieping met uitzicht op Oise. Deze 'Room with a Vieuw' herbergt evenwel een bijzondere service, zoals: Gommage Corps + Modelage Dos, 50 mn, voor 60 euro. De marketing van Armor blijkt zeer doordacht en van alle tijden.

Wij besluiten uit eten te gaan en sluiten deze avond af met een ijsje en een tactische bespreking van de volgende dag. Morgen wacht ons een serieuze uitdaging: de 7 Heuvelenweg naar Chartres, een harde confrontatie met extra zuurgraad in de hellingen. We spreken af niets af te spreken. Voorwaar een statement met perspectief. Hans en Paul

• 24 Mei 2014 - 07:43

Monique Scheunemann:

Goedemorgen Paul en Hans,
    Zo te lezen gaat het jullie aardig goed af. Goed zo, volhouden he.
    Ik heb vandaag ook een "zware " dag. We hebben een oefening met de kustwacht. Gewonden komen dan aan land bij hoek v Holland en bij Rotterdam AirPort, daar sta ik. Ik ben benieuwd hoe het gaat lopen.
    Als jullie dit lezen zit je fietsdag er op. Dus zeg ik vast: voor straks lekker slapen en morgen gezond weer op.
    Groetjes van Hans en Monique

• 24 Mei 2014 - 07:53

Hans Spee:

Hi Paul en Hans
    Wij staan ook op punt te vertrekken, wij gaan een dagje naar Amsterdam met de trein vanuit Lage Zwaluwe, heel spannend lijkt op een schoolreisje.
    Met spanning wacht ik iedere dag op jullie reisverslag, ik vind het geweldig wat jullie presteren, zal tijdens weekend een iets langere e-mail sturen.
    Heel veel plezier vandaag en beat the beest (de heuvelen)
    Lieve groeten van Hennie en Hans

• 24 Mei 2014 - 09:20

Bas:

Kom gauw terug, we missen de aardbeitjes...

• 24 Mei 2014 - 09:44

Willem Oomens:

Velo-citas,

Het is een naam van voetbalclubs, maar volgens mij is het in het Frans 'citoyen au velo', burgers die van fietsen houden. Het komt uit het latijn, maar die Romeinen wisten niet wat een fiets was. Het gaat voortvarend, zo te lezen. Hebben jullie de stempel in Noyon gehaald in de oudste bibliotheek van Europa? Of houden jullie meer van het imperiale van Compiegne zonder treinwagons? Ik zal vandaag voor jullie duimen, want het Seinedal is geen kattepis voor 'ollanders', weet ik uit ervaring en dan naar Chartres, maar die klim naar de kathedraal...gelukkig lezen jullie dit pas als je weer op de bedrand zit, maar die ramen zijn wel fantastisch. In ieder geval bon courage.

Willem en Heleen.

• 24 Mei 2014 - 11:28

Reg Ten Zijthoff:

Hallo Paul en Hans,
    Al last van een hongerklop? Vandaag is het echt afzien. terwijl jullie door de pijn van de verzuring gaan loop ik 200 meter zonder te rusten en voel al die pas weer aangehechte spieren. Alles is relatief. Gelukkig hoef ik geen stempels te halen en kan tussendoor lekker mijn lievelingsgedichten van Campert en Claus lezen. Eerlijk gezegd heb ik geen moment geloofd dat jullie de tocht echt gaan volbrengen maar als het vandaag goed gaat - de eerste zware test - stijgt de slagingskans aanzienlijk. Hou vol. Alles is mogelijk nu in Breda een college met de SP is geinstalleerd.
    Groeten en sterkte,
    Ini en Reg

• 24 Mei 2014 - 13:37

Riedi:

'T zal zwaar zijn. Maar jullie moraal is goed! In gedachten trap ik mee...................:)
    Sterkte en liefs Riedi

• 24 Mei 2014 - 14:17

Jessy:

Jullie zijn al best ver, succes!!!!!

liefs van jessy

• 24 Mei 2014 - 22:23

Maarten Raaijmakers:

Hallo mannen !
    Leuk jullie te volgen over heuvels en dalen ! Mijn beduimelde en gescheurde Sweerman-routeboukje 1 ligt hier op de hoek van de tafel en maakt het volgen nog makkelijker.
    Het begin ziet er goed uit vanuit hier !
    Duidelijk is dat jullie het golvende Noordfranse vagevuur al achter jullie aan het laten zijn op weg naar Chartres. Dat is mooi want deze eerste test is er een die telt. De benen zijn nog niet echt warmgedraaid, het zitvlees is nog vers dus ... het hoofd helpt je de hellingen over.
    Willen = kunnen dan; Ton en ikzelf hebben dat onderweg ook flink gevoeld in hetzelfde gebied. Daarnaast zorgen dat je goed slaapt in hotel Armor en lekker eten natuurlijk.
    Er is inmiddels ook reden tot vertrouwen; de volgende grote halte wordt immers beloond met een rustiger vervolgparcours. Aan de horizon gloort al de weg door het midden van Frankrijk waar het klimmen meevalt, het rouleren langs weilanden en rivieren de boventoon voert en je meer de tijd krijgt om om je heen te kijken.
    Op naar Chartres dus, want alleen al het eerste verschijnen van de kerk, helemaal alleen in het late licht op de vage horizon is de moeite van de tocht waard.
    Vergeet ook niet ons te verbazen met foto's onderweg of een stand-up filmpje (tot max 1 minuut lang, dan kun je ze zo upoaden naar jullie blog)
    Pas goed op jullie zelf en veel plezier samen op julllie Camino

Groet van Maarten (en Ton natuurlijk)

• 24 Mei 2014 - 23:22

Riedi:

Jullie zijn inmiddels in st Geneviève, maar ik sluit me aan bij de bemoedigende woorden van Maarten. Hij is tenslotte een ervaringsdeskundige
    Ik vind jullie stoerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr. Sterk dat jullie al zo ver zijn gekomen.!
    Voor morgen weer veel sterkte en maar hopen op beter weer dan vandaag. Misschien morgen zon en wind in de rug? Ik gun het jullie
    liefs Riedi

• 25 Mei 2014 - 16:28

Leo En Ans:

Hopelijk hebben jullie wind uit het noorden!
    Vandaag is het Enecotour door Breda.
    Die mannen hebben gemakkelijk praten zonder bagage op de fiets.
    Veel plezier en sterke benen toegewenst.
    We zijn benieuwd hoe jullie de 7 heuveltjestocht gaan volbrengen.
    Hou vol!!
    Leo en Ans

• 25 Mei 2014 - 21:43

Jos Schoones:

Mannen houd vol !!!!!!!!
    Fantastisch wat jullie presteren.
    Jos.