Dag 5. St. Ouentin - Reisverslag uit Craigavon, Verenigd Koninkrijk van Hans Ven - WaarBenJij.nu Dag 5. St. Ouentin - Reisverslag uit Craigavon, Verenigd Koninkrijk van Hans Ven - WaarBenJij.nu

Dag 5. St. Ouentin

Door: Hans en Paul

Blijf op de hoogte en volg Hans

22 Mei 2014 | Verenigd Koninkrijk, Craigavon

Hallo allemaal,

We kijken uit het raam naar de Baselic van St. Quentin, een stadje dat in de 2e eeuw ontstond aan een kruising van Romeinse wegen onder de naam Augusta Viromanduorum. Hartelijk uitgezwaaid door Pierrette en Rene zetten we vanmorgen koers naar Compiegne.

Na het bezoek aan de Baslic en de kaarsjes voor diverse goede doelen en gedachten, bracht de dagelijkse routine ons naar de VVV voor een stempel in onze credential (pelgrimspas). Vervolgens de eerder aangekondigde harde wind en een lichte wolkbreuk. Schuilend onder de bogen van het Stadhuis bleek 'the late great' johnny Cash nog immer actueel met zijn klassieker San Quentin. Gevangen door het weer besloten we onze intrek te nemen tegenover de Baselic in het Ibis Hotel.

De Camino dicteert een verplichte rustdag: herstellen, vroeg slapen en morgen de draad weer oppakken. Tijd om alle reacties nog eens te lezen en onze eigen blog. De tijd vliegt, waar waren we eergisteren ook al weer? Bij het begin van onze tocht op een terrasje in Galder pauzeerden zeven mannen van onbestemde leeftijd met hun goud gepoetste Zundab brommers. Relikwieën van de jaren 60. Morgen breken we uit de muren van San Quentin, om als jonge goden onze Zundabs te starten en met Elvis de heuvels te bestormen: 'and do the Jailhouse Rock'. Hans en Paul.

• 22 Mei 2014 - 22:47

Corrie Van Aert:

Hallo Paul en Hans
    Dag 5 alweer wat schiet de tijd op.Maar nog veel dagen te gaan het is te hopen dat alles goed gaat we gaan uit van wel natuurlijk ik zal nog een kaarsje voor jullie branden voor de goede afloop.goede reis en succes en tot het volgende reisverslag.
    Vele groetjes van
    Sjef en Corrie.

• 22 Mei 2014 - 22:59

Els En Rino:

Hou ik even van mannen die hun "klassiekers" kennen !!!
    especially The Man in Black
    Rino heeft last van de hitte in Mumbai; dat zie ik bij jullie nog even niet gebeuren,
    maar vooralsnog lijkt de wind voor jullie geen spelbreker te zijn.
    Succes,
    Els

• 22 Mei 2014 - 23:13

Hanneke & Ton:

We merken dat we elke avond uitkijken naar een nieuw verslag van jullie avonturen. Wat een leuk geschreven berichtjes. En wat gaan jullie lekker!
    Veel liefs uit Breda & bonne route!

• 22 Mei 2014 - 23:44

Hans Van Sas:

Zo heren jullie zijn goed opgeschoten. Grote basiliek zeg leuk om ook even op google earth te kijken dan krijg je ook de omgeving te zien inclusief het Ibis hotel. Veel plezier met de reis.

groetjes Hans.

• 22 Mei 2014 - 23:45

Klaas:

Dag Hans en Paul,

Jullie schieten al lekker op. Ik zou wel graag de kilometerstand willen weten. Kun je die svp in ieder blog vermelden? Ik ga de kaart van Frankrijk ernaast leggen (en later die van Spanje).

Groeten,

Klaas

• 23 Mei 2014 - 08:35

Heel verstandig. Vrijdag hopelijk beter weer.
    Weet niet of jullie er bij uitkomen maar Pont l'Eveque op 159,5 km heeft ook een goede b&b èn hele lekkere pizza op loopafstand.
    Hartelijke groeten, Giem en Ineke

• 23 Mei 2014 - 08:46

Ele:

jullie blog zijn mijn arbeidsviatminen; afgelopen dinsdag avond ook even in de stromende regen gefietst; dan is het huis wel weer erg lekker om uit te druipen, e

• 23 Mei 2014 - 09:49

Loek:

Hoi Hans & Paul,
    hebben jullie wel de goede afslag genomen ? .......op jullie blog site geeft het aan dat jullie in Engeland zitten...

In verbeelding zie ik jullie al in zo'n spotje van "de Amersfoortse" - foutje bedankt ;-))

Mannen, succes & sterkte vandaag weer.!!

• 23 Mei 2014 - 10:03

Els En Karoy:

Hallo Hans en Paul
    Echt een goed verhaal. Ook spannend. Met veel gevoel voor humor, cultuur, geschiedenis, klasse. Lijkt wel of we steeds litteraire columns aan het lezen zijn. Een dagopener.
    Ga zo door mannen.
    Els en Karoy

• 23 Mei 2014 - 10:07

Hans Thoolen:

Ha Hans en Paul,

heb al enige berichten gestuurd, maar deze zie ik niet terug. Dat kan mogelijk kloppen, aangezien deze site aangeeft dat jullie inmiddels in het Verenigd Koninkrijk (Craigavon, Noord-Ierland) zijn aangeland, zonder in Belgie te zijn geweest. Weten jullie zeker dat jullie de Basilic van St. Ouentin hebben gezien?
    Niet stiekem een stukje afsnijden he!!

Courage, mes vieux,

groetjes Lian@Loek.

• 23 Mei 2014 - 15:34

Tonny :

Hoi Paul en Hans

Even op de valreep een berichtje.
    Hoop jullie te kunnen blijven volgende op mijn smartphone.
    Geweldige verslagen tot nu toe.
    Ik ben jaloers, zou alles willen zien wat jullie al gezien hebben en nog gaan zien, maar helaas
    kunnen mijn oude spieren en botten dat niet meer hebben.

Wij wensen jullie veel succes met de verdere reis en blijven jullie iedere dag volgen.

Toi toi toi!
    Jan en Tonny

• 23 Mei 2014 - 17:23

Jessy:

Zet hem op!

Groetjes van Jessy

• 23 Mei 2014 - 17:35

Ton Nuijten:

"San Quentin, i hate every inch of you". Maar niet voor de avonturiers! Goed restaurant, IBIS hotel, schuilen onder bogen, uitgezwaaid door bekenden. Is het niet een pelgrimsroute?, hard maar rechtvaardig, regen, bliksem, onweer, pijn leiden, etc. Maar dat komt nog wel. Voorlopig gaat het goed. Ik vermoed dat jullie uiteindelijk in Santiago aankomen; zoveel humor in jullie verslagen! Houdt moed! Ton

• 23 Mei 2014 - 22:17

Wim:

Johnny Cash, Elvis, terug in de jaren 50/60. Nu Fats nog en het vakantiegevoel is weer helemaal terug. Goed idee lijkt me, een dagje rust en ontspanning. Zo te kezen vordert de reis voorspeodig.Voor morgen wens ik jullie weer een moeie reisdag, met de onmisbare bezienswaardigheden.
    Bonne nuit et a la prochaine fois.
    Wim.