Op weg naar de start - Reisverslag uit Breda, Nederland van Hans Ven - WaarBenJij.nu Op weg naar de start - Reisverslag uit Breda, Nederland van Hans Ven - WaarBenJij.nu

Op weg naar de start

Door: Paul Stade

Blijf op de hoogte en volg Hans

16 Mei 2014 | Nederland, Breda

Hallo allemaal,

Er was iets mis met de mailinglijst. Een groot deel van de mensen stond er niet op. Dat is nu hersteld. (Mogelijk krijgen de mensen die zich zelf hebben aangemeld de blog nu tweemaal. Overigens kan je met o.a. “vorige bericht”, “volgende bericht”, “reisverslagen”en “foto’s” in de blog navigeren). Hopelijk zijn nu alle aanloopproblemen van onze blog opgelost.

Door allerlei omstandigheden zijn onze geplande oefentochten niet allemaal uit de verf gekomen. Als dat maar goed gaat. We zijn nogal geschrokken van de ervaringen van Giem en Ineke,. Overigens hebben zij domme pech gehad met het weer.

Afgelopen zondag 11 mei, zijn we, in de regen, bij Maria in het Begijnhof onze eerste stempel op onze pelgrimspas gaan halen. Zie de foto bij het eerste bericht (Prelude), waar Maria de stempel in de pas van Hans zet.

We hebben al heel veel reacties met aanmoedigingen en goede wensen ontvangen. Waarvoor onze hartelijk dank. We zullen ze nodig hebben. Ook zijn er veel mensen die ons willen uitzwaaien. Heel lief en heel attent maar wij geven er de voorkeur aan in stilte te vertrekken. Hans heeft in kleine kring een afscheidsborrel.

We gaan nu pakken; over twee dagen gaan we fietsen.

Groeten van Paul en Hans.

• 16 Mei 2014 - 14:32

Miek Derks:

Hallo Hans en Paul,
    Heel veel succes, maak er iets moois van!
    Het weer is inmiddels prachtig, dus daar zal het niet aan liggen.
    Wij duimen voor jullie en kijken uit naar alle verslagen.
    Groetjes ook van Gerard.

• 16 Mei 2014 - 16:16

Nely Bestebreurtje:

Wens jullie veel plezier! Zonder tegenwind.

• 16 Mei 2014 - 16:51

Maarten Raaijmakers:

Heren,
    Het vertrek nadert en de spanning loopt op... Maar dat geeft niet, dat hoort erbij.
    Maar ziet, het weer laat zich vandaag al heel wat vriendelijker zien, dus ik bedoel maar.
    Ik zou de zaak gewoon in vertrouwen tegemoet zien, de rest komt wel.

Verder nog een tip want tegenslag kan er altijd zijn. Maar de een is de ander niet.
    Ton en ik hadden vanaf dag 3 gedurende 5 dagen windkracht 5 tegen uit zuidwest ....en daar viel ook weinig mee te lachen. De kunst is echter je reis en je zelf steeds goed aan te passen aan de situatie. De sterkste rijdt dan gewoon voorop, je rijdt wellicht wat korter per dag en maakt minder km's. Maakt niet uit toch, het is zoals het is en ... go with the flow.
    De elementen met beuken en sleuren verslaan is in elk geval zeker niet de goede weg, lees camino !
    Van veel zure regen krijg je extra saamhorigheidsgevoel en ...extra krullen in je haar, ook leuk.
    Tip : In de regen een bril en petje dragen is veel veiliger dan een capuchon, die je beeld gevaarlijk blokkeert. Hebben jullie wel; een achteruitkijkspiegel gemonteerd ? Wel doen want is handig, ook om elkaar makkelijk in het vizier te kunnen houden.

Nou ik ga jullie volgen, dat is zeker.
    Veel succes met de laatste voorbereidingen en alvast een prachtige (Bon) Camino van mij gewenst.
    Maarten.

PS : beetje tegenwind is niet erg, gewoon rustig de goede versnelling kiezen, niet te zwaar.

• 16 Mei 2014 - 23:04

Angela Van Den Elshout:

Beste Paul & Hans,

Nog even een reactie via het 'openbare' blog... (met Paul afgesproken)

Enkele tips van een ervaren fietsvakantie-gangster:
    * denk tijdens het onvermijdelijke afzien aan het verdiende genieten :)
    * neem altijd iets te eten mee voor de 'hongerklop' en alles gesloten blijkt (winkels, cafés, etc.)
    * bij tegenwind gewoon TT = Tegenwind Tempo (en het lijkt wel of je altijd tegenwind hebt), zie ook tip van Maarten
    * laat zoveel mogelijk thuis en anders is er altijd nog La Poste

Wij wensen jullie samen een heel mooie en relaxte reis.

Lieve groeten, Angela & Andries

• 17 Mei 2014 - 08:18

Lian Vd Velden:

de borrel gisteren was gezellig en lekker. veilige , mooie en leerzame tocht. niet te hard fietsen in galder want anders ben je er zo weer uit:)

• 17 Mei 2014 - 22:44

Thérèse Sluijters-Rompa:

dag Paul,

Vandaag tweemaal elkaar ontmoet..........de tweede ontmoeting was erg gezellig bij onze vriendin Anke,
    je liet nogmaals doorschemeren dat je het heel leuk zou vinden als ik (wij,ook Frank) jou/jullie zouden
    volgen..............waarop Frank zoiets zei, dat hij dan wel wat diepzinnige gedachten verwacht en niet alleen verhalen over het weer e d ................
    Om meteen mijn goede voornemens aan je te laten zien, schrijf ik dit stukje,
    maar vooral om jullie EEN HEEL FIJNE EN INSPIRERENDE REIS te wensen......met liefs Thérèse

• 18 Mei 2014 - 18:46

Hoi Paul en Hans,
    Volgens mij (ons) zitten jullie aan een wel verdiende maaltijd op de markt in Mechelen, lekker in de zon. We hopen dat het vandaag voorspoedig is gegaan. Meteen al zomer.
    Groeten, Giem en Ineke

• 18 Mei 2014 - 21:36

Karoy:

Ik mag wel als aanstichter genoemd worden maar jullie zijn de uitvoerders. Kerels met ballen.
    Geen twijfel mogelijk, jullie halen het.

• 18 Mei 2014 - 23:01

Hans Van Sas:

Hoi Hans en Paul,

Niet teveel denken dat het moeilijk wordt, gewoon lekker genieten. Vandaag is al een geweldige dag geweest denk ik zo. En hopelijk blijft het gewoon zo.

Ik vind het erg stoer van jullie dat het niet bij plannen is gebleven maar dat het werkelijkheid is geworden.

Als Loek en ik het zouden doen zouden we het toch iets simpeler houden gewoon met de boot. Dat kost iets minder energie. (windenergie)

Sterkte mannen.