Dag 1. Breda Mechelen - Reisverslag uit Breda, Nederland van Hans Ven - WaarBenJij.nu Dag 1. Breda Mechelen - Reisverslag uit Breda, Nederland van Hans Ven - WaarBenJij.nu

Dag 1. Breda Mechelen

Door: Hans en Paul

Blijf op de hoogte en volg Hans

18 Mei 2014 | Nederland, Breda

Hallo allemaal,
Wel en toen was het zover. Vanmorgen zijn we uitgeleide gedaan door onze liefhebbende eega's vanaf de brug over de Mark bij Ulvenhout naar het kapelletje in Galder voor onze tweede stempel. Zij zwaaiden ons uit tot op de grens met België en daarna koersten wij zuidwaarts. Langs een zonovergoten Mark, met de weilanden in het groen, geen wind en een aangename temperatuur fietsten door wij in een idyllische sfeer naar Vlaanderen.

De enige problemen op onze route bestonden uit een verkeerd gekozen track in de gps met als gevolg enige issues in de afstemming met de kaart van de Camino. Na de middag was dit opgelost waarna wegversperringen, opgebroken wegen en 'bridges under reconstruction' eigenlijk de enige hick up's vormden.

Al met al hebben we 18 km omgereden, een percentage van 22% dat we de komende dagen graag omlaag hopen te brengen. Een fantastische dag, met vriendelijke Belgen die ons alle kanten opstuurden en soms gewoon meefietsen om ons de weg te wijzen. We zijn een viertal dat aan het oefenen was voor Santiago nog van dienst geweest met een spoedcursus tassen inpakken a la Karin. Buitengewoon handig, tassen in tassen, de Xenos variant van de Putin poppen.

Aankomst in Mechelen na 106 km uit Breda om 19:00 uur in een gastvrije jeugdherberg. Voor oude knarren van 72 en 61 een hernieuwde kennismaking met een inmiddels ver verleden. Maar nu is alles anders met aansluitend diner buiten in een park aan het water en Wi-FI voor de communicatie met het thuisfront. Als de Camino staat voor het leven, zag dat er op vandaag goed uit. Dank voor alle blije reacties, ondersteuning en positieve gedachten. Jullie gezamenlijke energie heeft ons gelanceerd. Tijd om te tukken.

Hartelijke groet,
Hans en Paul.

• 18 Mei 2014 - 23:19

Toine Van Der Sanden:

Beste Hans en Paul,
    wat leuk om jullie reisverslag te lezen. Het is nu bijna 3,5 jaar geleden dat ik dezelfde route naar Santiago heb gereden; ook met prachtig weer door het mooie Vlaamse land. Ik herbeleef het weer helemaal als ik jullie verslag lees. Geniet van de vrijheid, van de prachtige natuur en de mooie mensen die je tegenkomt. Dan gaan jullie een paar onvergetelijke weken tegemoet. Buen camino e ultreia!

• 19 Mei 2014 - 08:49

Willem Oomens:

Jullie zijn al een eind gevorderd onze richting op. Als ik op de berg ga staan, nou ja, meer een hoge heuvel, dan kan ik jullie zweetdampen achter Brussel Zaventem zien verschonen. Wij gaan ondertussen klaar staan met soep. Want wij hebben die route ook gereden en Mechelen lijkt een nieuwe aangename route en dan kom je vanzelf bij ons uit.
    Bon courage,

Willem

• 19 Mei 2014 - 12:47

Els Smetsers:

Heel leuk om jullie reisverslag te lezen.
    Misschien heb je op dit moment België al verlaten, heb je me niet zien zwaaien? In Frankrijk staat Willem al op de berg, haha!! op de uitkijk.
    Vanaf donderdag ben ik een weekje op vakantie naar Lesbos, nee niet fietsen, al hoewel? Het zal wel een scooter worden, neeeee geen scootmobiel...
    Lees ik een week jullie blog niet, maar als ik terug ben kan ik jullie weer volgen en zitten jullie al ergens in, misschien het zuiden, van Frankrijk.
    Veel geluk op jullie fietstocht!
    Liefs van Els uitdenbels.

• 19 Mei 2014 - 13:43

Jan Broere:

Beste Hans en Paul,

Heel veel succes op jullie fietstocht. Leuk om jullie ervaringen zo te volgen. Ik wens jullie heel veel mooi weer, voorspoed, leuke ontmoetingen, bijzondere ervaringen en vooral heel veel plezier. :-)

May the road rise up to meet you.
    May the wind be always at your back.
    May the sun shine warm upon your face;
    the rains fall soft upon your fields and until we meet again,
    may God hold you in the palm of His hand.

Groeten,

Jan

• 19 Mei 2014 - 15:59

Herman Bijlard:

Hallo Paul en Hans, ik heb met verwondering naar jullie eerste reisverslag gekeken. Hartstikke mooi.Nou we duimen hier allemaal voor nog veel mooi weer voor onderweg en hou je taai!!! groetjes,Herman/Ria.

• 19 Mei 2014 - 19:08

Corrie:

Hoi Paul en Hans
    Al een flink eind gereden,het is te hopen dat jullie de route uitrijden,en dat je veel geluk met het weer hebt
    Goede reis en succes.
    Groetjes Sjef en Corrie.

• 19 Mei 2014 - 19:10

Els En Rino:

Goed hoor !!!
    De kop is er af.

Ik heb wel 25 km gefietst gister: langs de Mark !!
    't was daar prachtig, dus jullie hadden inderdaad een prachtig begin.
    Wens jullie veel voorspoed toe, dus..de wind in de rug.

Els en Rino

• 19 Mei 2014 - 21:21

San Xacobeo:

Och dat omrijden was maar 18 km. Niks vergeleken met wat ik meemaakte: na vertrek uit Doornik/tournai per ongeluk 25 km naar het noorden rijden ipv naar het zuiden...

Doe rustig aan, haast je niet, Santiago loopt niet weg. Geniet onderweg, neem tijd voor wat te zien. Ook een pinteke pakken of een lekkere lunch in een Franse brasserie met witte wijn kan prima. Uiteraard met mate.

Buen Camino y Ultreya!

• 19 Mei 2014 - 23:29

Lys And The Family:

Lieve oom Paul en Hans,

Met veel plezier jullie eerste blog gelezen. De kop is er af en het avontuur begonnen. Wij gaan jullie volgen en genieten van de verhalen. Niet slecht jullie eerste trip. Ben benieuwd hoe het vandaag is gegaan. Succes en tot lees en schrijfs! Xxx

• 20 Mei 2014 - 15:39

Wim:

Dag wereldreizigers.
    Goed te lezen, dat jullie vertrek en aankomst volgens planning zijn verlopen.
    De tweede dag op tijd kunnen vertrekken? Het weer is jullie tot op heden goed gezind.
    Ik volg jullie verslag met veel genoegen.
    Succes en vr. groet,
    Wim.