Dag 9. Epone naar Chartres - Reisverslag uit Chartres, Frankrijk van Hans Ven - WaarBenJij.nu Dag 9. Epone naar Chartres - Reisverslag uit Chartres, Frankrijk van Hans Ven - WaarBenJij.nu

Dag 9. Epone naar Chartres

Door: Hans en Paul

Blijf op de hoogte en volg Hans

26 Mei 2014 | Frankrijk, Chartres

Hallo allemaal,

Vanuit de jeugdherberg in kijken we naar de verlichte Cathedrale de Notre Dame de Chartres. Nous sons arrives.
Vanochtend zagen we het nog somber in. Grijze luchten, zwanger van regenbuien. Onweer en zware wind voorspeld. Niets van dit alles, de hele dag droog op enkele druppels na, en verder windstil. We hebben onderweg wel een klein gebedje gedaan en kennelijk zijn die verhoord. Aankomst in de stad langs het water en door parken. Prachtige, zonovergoten entree.

Wie zei dat de Fransen niet behulpzaam zijn? Gisteren vroegen we de weg naar de B&B bij het station in Epone aan de eerste de beste automobilist. De mevrouw in kwestie kende de straat niet, maar nam vervolgens alle tijd om op haar mobiel het adres in te tikken en daarna de route uit te schrijven. Vandaag idem. In Chartres vroegen we de weg naar de jeugdherberg aan een voorbijganger. Hij stuurde ons een kant op die onwaarschijnlijk leek. Daarop excuseerde hij zich, liep naar zijn automobiel, startte zijn TomTom, om vervolgens met de route te komen.

We hebben onze intocht gevierd met een diner aan de voet van de Cathedrale. Tampons in Epone en bij het chateau in Maintenant. Het was met 79 km heuvels en vals plat een mooie dag. We zijn wel heel moe en dus gauw naar bedje toe. Morgen richting Tours. Hans en Paul.

• 26 Mei 2014 - 23:42

Riedi:

Bikkels zijn jullie. Fantastisch!
    Iedere dag weer een stuk verder.Jullie vorderen gestaag. Neem de tijd en op tijd de rust; luister goed naar je lijf.
    Vergeet niet te genieten . Het gaat tenslotte om de WEG .(hoe moeilijk het jullie ook gemaakt wordt hem te vinden) Maar wat fijn dat het weer ook zijn best doet.
    Dag lieve stoere mannen. Welterusten. En goed uitrusten.
    liefs
    Riedi

• 27 Mei 2014 - 01:26

Elly E. N Loek:

Fantastische prestatie van jullie. om trots op te zijn. Wij volgen jullie iedere dag.hartelijke groeten. Elly en loek

• 27 Mei 2014 - 08:35

Wat fijn dat het weer gisteren zo meegevallen is, dat scheelt een slok op een borrel. Chartres is toch wel een mijlpaaltje. En ja, de Fransen zijn veel vriendelijker en behulpzamer dan in mijn herinnering.
    Hopelijk vandaag ook een goede dag. Hier is het heel grijs.
    Succes gewenst van ons, we hebben bewondering voor jullie.
    Giem en Ineke

• 27 Mei 2014 - 09:11

Hans Spée:

Goedemorgen heren,
    Ben heel blij dat jullie gisteren weer een goede dag hebben gehad, ik geniet van jullie berichten en kan niet wachten deze te lezen.
    Het is hier druilig denk niet dat het vandaag goed weer gaat worden, donderdag zijn de voorspellingen beter en vieren dan onze jaarlijkse happening "start Jazzbreda"
    Wij wensen jullie een fijne fietsdag.
    Groeten Hennie en Hans

• 27 Mei 2014 - 14:13

Andries Booij:

Hoi Hans en Paul,
    Fantastisch te lezen hoe goed het met jullie gaat. Ik denk ook dat het komt, omdat Angela en ik zondag naar de Rith zijn gefietst. Bij een kapelletje zijn wij gestopt... en ja hoor, even een goed woordje voor jullie gedaan. Het werkt dus echt! Gaan we de komende tijd vaker doen. Veel groeten en liefs van trotse vrienden uit Breda.
    Angela en Andries

• 27 Mei 2014 - 18:19

Els En Rino:

Wat goed dat jullie al zo ver zijn.
    Nu ben ik wel jaloers,want ik zou Chartres (mn de kathedraal) graag zien, maar
    toch echt niet op de fietstocht...
    Uit mijn herinneringen haal ik zo de natte regenpakkenlucht van onze fietsvakanties.
    Gelukkig treffen jullie ook goed weer èn ook behulpzame fransozen.
    Veel sterkte bij de volgende etappes.
    Els en Rino

• 28 Mei 2014 - 17:27

Wim:

Messieurs,
    Met veel genoegen volg ik jullie reisverslag door het afwisselend landschap van het fraaie Fankrijk en de bezoeken aan diverse plaatsen. Jullie prestaties zijn voor mij niet anders dan merveilleux te noemen. Logisch, dat jullie je verwennen met een goede maaltijd (met wijntje?) om even bij te komen. Zowel lichaam en geest hebben ontspanning nodig. Fijn, dat de Fransen zo behulpzaam zijn met hun aanwijzingen en adviezen. Mogen de weergoden jullie goed gezind blijven tijdens jullie rit.
    Fijne avond en goede nacht.
    Wim.

• 28 Mei 2014 - 18:09

Anneke:

Hoi Hans en Paul,
    Al waar de moderne mens al niet vrolijk van kan worden...tom tom alom in Frankrijk klaarblijkelijk.
    Veel uurtjes droog weer hoop ik voor jullie. We zullen er een kaarsje voor opsteken.

Groetjes Anneke