Dag 4, Landas naar Levergies - Reisverslag uit Breda, Nederland van Hans Ven - WaarBenJij.nu Dag 4, Landas naar Levergies - Reisverslag uit Breda, Nederland van Hans Ven - WaarBenJij.nu

Dag 4, Landas naar Levergies

Door: Hans en Paul

Blijf op de hoogte en volg Hans

21 Mei 2014 | Nederland, Breda

Hallo allemaal,

Vanochtend vertrokken uit Landas door een prachtig natuurgebied, een Parc National. Bewolkt maar geen wind. Vlakke aanloop om vervolgens met de heuvels in gesprek te raken. Het zijn stille zwijgers, maar wel dominant aanwezig. Na 40 km een stempel in Cambrai en pauze om brandstof in te nemen. Grote bewondering voor Ineke en Chiem die tijdens deze passage in de regen en met windkracht 5/6 tegen, dagen lang gestreden hebben met de elementen. Chapeau!

Wij zijn na 84 km op het door hen aanbevolen adres gearriveerd. Noteer: Les Glycines, Chambre D'hotes, Rene en Pierrette Rambour, 2 rue du Tronquoy, 02420 Levergies. 0031964490109 (niet in het weekend). Hartelijke mensen, uitstekende accommodatie en heerlijk eten. Paul had last van kramp. Dank zij Pierrette was hij daar, conform hun aankondiging, met een eenvoudig homeopathisch middel binnen 1 minuut (!) vanaf. Cuprum Metallicum. Vrij verkrijgbaar in Frankrijk, bij ons alleen op recept. Buisje meegekregen voor onderweg.

Voor morgenmiddag is er onweer voorspeld. Mogelijk stoppen we eerder. Voor nu, lekker slapen. Hans en Paul.

• 21 Mei 2014 - 23:49

Wim:

Dag Paul en Hans,
    Jullie zijn kennelijk nog niet naar bed, dus ik kan nog reageren.
    Het echte werk is zo te lezen begonnen.
    Inderdaad zijn de Franse eetgewoonten anders dan bij ons, de grote maaltijd is niet 's-avonds, maar dat zal voor jullie geen nieuws zijn.
    Gelukkig, dat de kramp bij Paul zo snel is verdwenen.
    Dank voor jullie uitgebreide berichtgeving.
    Slaap lekker.

Wim.

• 22 Mei 2014 - 00:21

Wat leuk dat jullie bij Les Glycines terecht zijn gekomen. Echt een gouden adres he? Kreeg meteen een bedankmail van Pierrette. Dank je wel voor je telefoontje Paul en voor jullie inlevingsvermogen voor dit traject met regen en windkraht 6. Het doet ons goed.
    We hopen dat het weer jullie gunstig gezind zal zijn, maar pas,inderdaad op voor onweer.
    Wij zijn na Levergies gekomen tot Pont l'Eveque waar we ook een leuke chambre d'Hote hadden en op loopafstand een eetgelegenheid met fantastische houtovenpizza's. Dit is dus weer een mogelijke tip, stel dat jullie vertraging oplopen ivm het onweer. B&b Pont l'Eveque achter in het boekje.
    Een goeie dag gewenst morgen.
    Liefs, Giem en Ineke

• 22 Mei 2014 - 09:40

Eleonora:

he mannen, klinkt goed! Zorg goed voor lijf en leden, e

• 22 Mei 2014 - 12:45

Loek Sr:

Veel. Succes en veel zon enhartelijke groeten.saluut

• 22 Mei 2014 - 12:47

Nely Bestebreurtje:

Geniet van jullie blog,maar blijf toch maar rustig achter m'n keukentafel zitten.
    Wens jullie verder een voorspoedige reis. Groetjes! Tot de volgende keer.

• 22 Mei 2014 - 22:14

Pieter:

Na 20 dagen alhier eindelijk weer online.. Dus vanaf nu behoren we tot jullie E-volgelingen..vanuit Poiseux FR (58120): 'bon Courage' want nu zal er even tegenwind en orage zijn...hoort erbij en het 'herbergement' na het afzien krijgt extra betekenis..
    Onze hartelijke groet en veel mooie belevenissen toegewenst. Pieter&Marilyn