Dag 32. Vega de Valcare naar Sarria - Reisverslag uit Sarria, Spanje van Hans Ven - WaarBenJij.nu Dag 32. Vega de Valcare naar Sarria - Reisverslag uit Sarria, Spanje van Hans Ven - WaarBenJij.nu

Dag 32. Vega de Valcare naar Sarria

Door: Hans en Paul

Blijf op de hoogte en volg Hans

19 Juni 2014 | Spanje, Sarria

Hallo allemaal,

Vandaag een bergetappe van 62 km over de drie toppen van de O'Cebreiro. Deze reus was een lange, pittige klim van 25 km. met stevige winden. Fantastisch uitzicht boven de wolken die in het dal bleven hangen. Morgen nog drie cols, waarvan de laatste met een lange klim van 12 km. We voelen het wel.

Santiago komt dichterbij, nu nog ca.125 km. We ontmoeten in Sarria op het terras bekenden, die we spraken in Puento la Reina en waarmee we in Burgos naar Spanje-Nederland keken. Mogelijk zitten we zondag samen in de kerk. We zien wel. We houden het kort en gaan lekker slapen. Buenos noches. Hans en Paul.

• 19 Juni 2014 - 22:24

Riedi:

Ook deze klim weer volbracht. Leuk die foto's van de pelgrims bij de pelgrim.
    Geniet van het prachtige landschap. En voor morgen veel sterkte bij de lange klim. Zal niet meevallen. Maar jullie houden moedig vol. Om aan het eind van de dag terug te kijken op weer een fantastische prestatie.
    Dag lieve jongens. Lekker slapen en veel liefs.

• 19 Juni 2014 - 22:59

Elvira:

Lieve Pappie en Hans,

Zeker dat wij trots zijn op jullie en volhoudenheid.
    Maar ik ben ook heel trots op mijn zoon, want hij is geslaagd voor zijn opleiding werktuigbouwkunde.
    3 juli is zijn diploma uitreiking.

Liefs elv x
    Natuurlijk ook van Fred

• 19 Juni 2014 - 23:28

Hans Thoolen:

Mooie prestatie heren! Echt indrukwekkend! En wellicht ben ik de draad kwijt, maar echt veel rustdagen hebben jullie niet genomen! Nog een paar dagen, dan wachten de vaten, vol heerlijkheid! Blijf scherp op je veiligheid, en 's nachts dromen van een nieuwe tocht! Hartelijke groet uit Breda! Hans

• 20 Juni 2014 - 00:21

Wim:

Zondag al in Santiago! En dan?
    Fantastische prestatie.
    Trust,
    Wim.

• 20 Juni 2014 - 09:02

Willem Oomens:

Zeer geachte Saab- en Volvorijders,

Door wat lichamelijke ongemakken en huiselijke drukte was ik helaas niet in staat jullie deze week bemoedigend toe te juichen, want mijn bewondering is groot. Zie de weg die jullie steeds verder achter je laten als de bewoners van het oude Pompei en neem de woorden van Majakovski in het achterhoofd: "Bedenk dat toen de Vesuvius witheet gesard was, de stad eraan ging"..De bergen hebben jullie niet klein gekregen; het Nederlands elftal heeft kleine vleugeltjes gekregen en ik heb een muurtje extra gestukadoord en aardbeien geplukt voor als jullie langs mochten komen. We zullen er een extra dot slagroom op doen, want dat vindt in ieder geval Paul lekker. Prachtig mannen, om die vier wielen te verruilen voor twee. Ik heb gebeld naar Petrus de Visser om de aflaten klaar te maken voor verzending en hij heeft me verzekerd dat de stoelen in zijn chateau voor jullie gepoetst zullen worden, maar, zo zei hij, eerst even de billen wassen, want je weet het nooit met die fietsers.

Groet Willem

• 20 Juni 2014 - 10:29

Herman/ria:

Hallo Hans en Paul , elke dag lees ik met verbazing jullie belevenissen,ongelooflijk! Ik vind het fantastisch wat jullie gepresteerd hebben,nog even de tanden op elkaar zoals ik lees in dit verslag en dan de grote beloning; Aankomst Santiago de Compostella!! Sterkte en fijne fietsdagen nog,groetjes Herman/Ria.

• 20 Juni 2014 - 11:07

Ina:

Jemi Hans , Paul,

De laatste loodjes.....!
    Wat een knapperds zijn jullie, al zo ver.
    Hou vol en geniet, nu.

Met groet, Ina

• 20 Juni 2014 - 11:16

Monique:

Het eind is in zicht.
    Nog even en dan kunnen jullie gaan nadenken wat na deze tocht de volgende uitdaging wordt.
    Groetjes van Hans en Monique

• 20 Juni 2014 - 16:11

Marcel En Marja:

Beste Paul en Hans,

Er zal echt een explosie van reacties op het blog komen dit weekend als jullie melden: we zijn er! Om die voor te zijn en niet te verdwalen tussen de rondvliegende hoera's, bravo's en supers én omdat we niet zeker zijn van een internetverbinding op een volgende camping nu alvast: Hoera, Bravo en Super. Helmpje af voor jullie.

Jullie zijn nu op een afstand dat je bij wijze van spreken de wierook van de kathedraal al kunt ruiken. Tja en of het wierookvat ook echt gaat slingeren, dat is afwachten. Het wordt alleen nog bij hoogtijdagen gedaan en naar goed katholiek gebruik kan je het ook 'kopen' om te laten zwaaien. Dat heen en weer slingeren is natuurlijk ook een mooie metafoor voor wat jullie hebben gepresteerd: omhoog berg op, omlaag berg af, tot het uiterste gaan soms en dan zorgt de wierook zelf nog voor de mist die er hangt tussen het aardse en het hogere.

Onze ervaring met een andersoortige wereldreis is, dat daarna je persoonlijke jaartelling verandert. Het leven deelt zich in vóór en ná de reis. Geniet nog maar even van de laatste kilometers en laat het straks in de kerk helemaal tot je komen wat een bijzondere ervaring dit is geworden.

hartelijke groeten van ons

Marcel en Marja

• 20 Juni 2014 - 18:40

Co En Liesbeth:

Rustig aan mannen, als je er bent is het wel voorbij. Bon Camino. Gr. Liesbeth en Co