Dag 21. St. Jean-Pied de Port,Roncesvalles,Espinal - Reisverslag uit Roncesvalles, Spanje van Hans Ven - WaarBenJij.nu Dag 21. St. Jean-Pied de Port,Roncesvalles,Espinal - Reisverslag uit Roncesvalles, Spanje van Hans Ven - WaarBenJij.nu

Dag 21. St. Jean-Pied de Port,Roncesvalles,Espinal

Door: Hans en Paul

Blijf op de hoogte en volg Hans

08 Juni 2014 | Spanje, Roncesvalles

Hallo allemaal,

Vanmorgen om 08:00 uur vertrokken uit St. Jean (163 m) om de klim van 28,5 km te maken naar Puerto de Ibaneta. Om 13.13 uur bereikten we de top op 1.057 m, waarmee we de pas door de Pyreneeën hebben genomen. Na een korte stop in Roncesvalles voor een stempel en een lichte maaltijd reden we door naar Hostal Rural Haizea in Espinal, waar we met 4 pelgrims een slaapzaal met stapelbedden delen. Deze mannen hebben het gehele traject vanuit St. Jean gelopen. Groot respect!

De condities waren gunstig, geen wind en niet te warm. Toch was het afzien en we zijn echt wel moe. Het viel niet mee (Hans), om steeds het juiste hart-long ritme te vinden. Maar als we het vonden gingen we meteen als een speer! Het laatste, stijle traject met de haarspeldbochten reden we van km-paaltje naar km-paaltje om er doorheen te komen. We voelen ons gesterkt en verwachten voor de resterende 790 km (Ton zie foto) door de Spaanse bergen, de hoogvlakte en de klim naar Santiago ca.16 dagen nodig te hebben. Gemiddeld 50 km per dag.

En nu naar bed! De wandelaars staan om 5.45 uur al weer op de route. Zondag, 3 weken geleden, staken we de grens over naar België. Vandaag, met Pinksteren, zijn in Spanje. Buenas noches. Hans en Paul.

• 08 Juni 2014 - 22:12

Angela:

GEWELDIG!
    Jullie gaan het halen! De derde landsgrens al gepasseerd. Geniet van de komende circa 16 dagen.
    Wij zijn in gedachten bij het afzien van jullie, maar missen wel de prachtige vergezichten waar jullie zeker van zullen/moeten genieten.
    Slaap lekker.

Angela& Andries

• 08 Juni 2014 - 22:40

Daan Froger:

Hans y Paul,
    Hola en Espagna, muy bien.
    Stoer hoor, zeker afzien, maar er gekomen.
    Volg jullie berichten dagelijks.
    Vlieg morgen zelf ook naar Spanje, maar dan 1000 kilometer zuidelijker. Zet 'm op, jullie gaan het halen! Nog veel fietsplezier,
    hartelijke groet y Buenos Tardes,
    Daan

• 08 Juni 2014 - 22:48

Karin:

Lieve mannen,
    Knap hoor, de grote berg over, goed gedaan. Nu knabbelen jullie alleen nog maar kilometers af van die 790 km totdat jullie bij Santiago zijn. Houd moed, samen.
    Liefs Karin

• 08 Juni 2014 - 23:15

Leon En Jolande:

Respect mannen. Tot heden n knappe prestatie. Wij hebben met Rob en Yvonne circa 30 km gefietst in Overijsel en het zitvlees is nu al dermate gevoelig, dat we nu op kussentjes zitten. We volgen iedere dag jullie verrichtingen met veel belangstelling. Hou vol en geniet, groetjes Jolande, yvonne, Rob en Leon.

• 08 Juni 2014 - 23:26

Ton:

Beste Hans en Paul,

Via een collega hoorde ik van jullie trip en snel heb ik mij aangemeld om jullie avontuur zo goed mogelijk mee te kunnen maken.
    Op 12 juli aanstaande vertrekken wij, onze twee jongste zonen, mijn vrouw en ik, ook op de fiets naar SdC.
    Niet vanuit Breda, maar vanuit Teteringen. Jullie zijn een soort verkenners voor ons.
    Een knappe prestatie tot op heden, houdt vol en veel plezier.
    Ton, Marianne, Sjoerd en Taco

• 08 Juni 2014 - 23:27

Miek En Gerard:

Paul en Hans,

Fantastisch dat jullie de eerste echte bergketen geslecht hebben.

Als nu de film "LA BALSA DE PIEDRA" maar niet bewaardheid wordt.

(Geen enkele seismograaf registreert de catastrophe als er tussen Spanje en Frankrijk een breuk ontstaat. Het Iberisch schiereiland drijft weg van de rest van Europa. Gedreven door magische gebeurtenissen, komen drie mannen, twee vrouwen en een hond samen en maken een avontuurlijke en mysterieuze reis door Spanje en Portugal)

Jullie komen toch ook nog terug he?

Wij wensen jullie veel synergie en energie toe om de tocht tot een goed einde te brengen.

De juiste versnelling en een geweldige koppel!!!!!!!!

Miek en gerard

• 09 Juni 2014 - 10:08

Ele:

Buenas Dias, Zit ik dan met prachtig weer achter mijn werkcomputer in het ziekenhuis op een vrije dag,..
    Gelukkig waren er mijn arbeidsvitaminen.
    Gisteravond een hilarische film gezien; een 100-jarge die uit het raam verdween. Het thema dat ik eruit viste was; hoe hard je ook stuurt, dingen gaan toch vaak zoals ze gaan, het hangt van toevalligheden aan elkaar, niet teveel denken maar vooral doen!
    Ga straks mijn kind ophalen na zijn eerste zeilweekend met camperen! Ben benieuwd of de tandenborstel nat is, de huid roodverbrand danwel overladen met muggebulten,.. Waar ik mij zorgen over maak, ik hoop gewoon dat hij een fantastische tijd heeft gehad. Zo hoop ik dat ook voor jullie! Viva, Viva Paul en Hans!

• 09 Juni 2014 - 11:01

Rob Hoksbergen:

In één woord; GEWELDIG !!!
    Veel respect hier voor jullie beiden.
    Ik volg jullie dagelijks via jullie reisverslag en de verhaaltjes. Een genot om te lezen.

Geen twijfel dat jullie de eindstreep zullen gaan halen.
    Houd moet en sterkte voor de laatste km's in deze tweede deel van de camino.
    Vamos en op naar Santiago.

Rob

• 09 Juni 2014 - 11:44

Riedi:

Ik wíst het: ze kunnen het. En zie, ze doen het!
    Knap, knap, knap. Moet toch een heel goed gevoel geven.

En dan nu met beleid verder. Ook dát gaat lukken.

Denk aan jullie. Veel liefs

• 09 Juni 2014 - 13:32

Giem En Ineke:

Hallo stoere mannen,

Geweldig zoals jullie de klus aan het klaren zijn. We hebben grote bewondering voor jullie. Deze week hebben wij de Holterberg gefietst. Geen enkele vergelijking natuurlijk maar wel ook een erg mooie omgeving (en zeer bijzonder huis). Hans en Hennie waren ook aan het fietsen in de buurt en gezamenlijk hebben wij natuurlijk aan jullie gedacht.
    En Paul, nogmaals bedankt voor je lieve telefoontje op 4 juni. Dat je daar ook op deze tocht ook nog aan denkt, dat is wel héél attent.
    We volgen jullie op de voet (pedaal) en dat de weergoden jullie in ieder geval maar goed gezind zijn.
    Giem en Ineke

• 09 Juni 2014 - 14:27

Elly En Loek:

Ook in. Dit stukje br eda volgen wij jullie iedere dag en iedere dag wordt onze bewondering groter. Wij wensen jullie het allerbeste ,goed weer,sterke benen, goede longen en ijzersterk moreel.hartelijke groeten.elly e loek.......íó

• 09 Juni 2014 - 15:05

Lieneke:

Geweldig mannen, wat een prestatie! Erg leuk om jullie tocht via deze blog te volgen.

Groeten,
    Lieneke

• 09 Juni 2014 - 17:12

Tante Piekie:

Hallo Paul,
    Ik volg regelmatig met Yvonne of Monique je verslag. Misschien valt de tocht je een beetje tegen maat je schiet al aardig op. Eind juni hoop je aan te komen en ik hoop dat je dit gezond kunt volbrengen. Breng wywater voor me mee. Een klein flesje is genoeg. Nog heel veel sterkte. Tante Piekie.

• 09 Juni 2014 - 18:01

Wolf En Margriet Schijns:

Dag Paul en Hans,
    We volgen jullie pelgrimstocht met veel belangstellingstelling en met groeiend respect voor
    jullie sportieve en religieuse prestaties.Chapeau!We wensen dat jullie de "laatste loodjes"met hetzelfde
    elan gaan volbrengen.
    Groetjes en Bon courage!
    Margriet en Wolf

• 09 Juni 2014 - 18:28

Anke & Rob:

Vergeet niet af te stappen als jullie in SdC arriveren, nu jullie de "pas "er zo inhebben. Fantastisch mannen,we weten dat het gaat lukken en het kaarsje dat dagelijks brandt doet ook wonderen zoals jullie merken. overmoedig zullen jullie niet worden daarvoor is de tocht te zwaar maar met een gepaste tred halen jullie de eindstreep. heel fijn dat wij er zo deelgenoot van kunnen zijn vanuit onze "luie stoelen" alle goeds Anke & Rob

• 09 Juni 2014 - 19:32

Els En Rino:

Wat goed: zo ver en zo hoog !
    Op de foto lijken die haarspelden wel mee te vallen, maar met snelheid afdalen is ook een hele kunst, weet ik uit (motor-) fiets ervaring.
    Vergeet bij al die inspanning niet onderweg om je heen te kijken naar die prachtige bergen-en-dalen!
    Nog veel aangenaam fietsweer toegewenst.
    Els en Rino

• 09 Juni 2014 - 19:45

Marcel En Marja:

Vandaag alleen maar 1 vijfletterwoord

BRAVO

M & M

• 09 Juni 2014 - 20:35

Arjan En Eugenie:

Gefeliciteerd,de top ligt achter jullie.
    Spanje zijn jullie binnen.
    Gewoon genieten en trappen.
    Voor nu slaap zacht!
    Liefs, Ismel, Jessy, Arjan en Eugenie