Dag 18. Cadillac naar Moustey - Reisverslag uit Moustey, Frankrijk van Hans Ven - WaarBenJij.nu Dag 18. Cadillac naar Moustey - Reisverslag uit Moustey, Frankrijk van Hans Ven - WaarBenJij.nu

Dag 18. Cadillac naar Moustey

Door: Hans en Paul

Blijf op de hoogte en volg Hans

04 Juni 2014 | Frankrijk, Moustey

Hallo allemaal,

Koste update want het is hoog tijd om te slapen. Vandaag Les Landes. We bevestigen alle verhalen: lange, saaie wegen door bos met naaldbomen. Regen en harde wind tegen. Gezien beperkte voorzieningen, zijn we na 56 km. bij de eerste de beste Chambres d'hotes geland. We zijn echt wel moe. Belgisch echtpaar, aardige mensen, heelijk eten in een gastvrije ontvangst. Morgen heel vroeg op richting Dax. De komende dagen is het hier 30 graden.

Vanaf de kerk van Moustey is het voor wandelaars nog exact 1.000 km naar Santiago. Voor ons dus ook. Dank voor alle, (uiteenlopende) adviezen, we zien door de bomen van Les landes het bos niet meer. Tot morgen. Hans en Paul.

• 04 Juni 2014 - 22:47

Marga:

Feedback wordt gezien als een cadeautje; die van jullie wordt dagelijks met veel plezier uitgepakt.
    Rust goed uit en vergeet niet veel en regelmatig te smeren. De spieren worden opgewarmd door de aangename temperaturen, de huid vind het meestal iets minder en dat kost de broodnodige nachtrust.
    Succes met de nieuwe uitdagingen.
    Marga

• 04 Juni 2014 - 22:52

Riedi:

Nog 'maar'1000 km. Zó ver zijn jullie al. Al bijna op de grens met Spanje.
    Wat een enorme afstand. Geweldig.
    Leg een natte handdoek in je nek als het zo heet gaat worden. Is lekker fris.
    Veel drinken en rustig aan doen maar. Dat is bij zo'n temperatuur belangrijk. Niet al te veel inspannen.
    Nou ja, jullie voelen zelf wel tot hoever je kunt gaan.
    Dus, goed insmeren met zonnebrandspul en gaaaaaaaaaaaaaan.
    Dag lieve jongens. Slaap lekker.

• 04 Juni 2014 - 23:33

Loek:

Mannen, we hebben ons voetbal team vanavond uitgezwaaid in de laatste vriendschappelijke wedstrijd tegen Wales. Net zoals de leeuwen volgende week de spanjaarden moeten bestrijden komen de spaanse bergen jullie tegenmoet... Beklim ze met de techniek van Robben en van Persie, het doorzettingsvermogen en strijdlust van Wesley en een taktiek zoals niet eerder bedacht door van Gaal. Op naar de spaanse heuvelen en bergen en bestrijd ze met verve ! Oleee
    Loek & Lian

• 05 Juni 2014 - 00:14

Giem En Ineke:

Wat ontzettend leuk dat wij vanmorgen gebeld werden. Hartelijk dank nogmaals.
    Jullie vorderen al flink op jullie (barre)tocht. Chapeau, chapeau, chapeau. Grote bewondering want jullie zien wat af. Wij hebben er groot vertrouwen in dat jullie het gaan halen. Het moreel is goed zo te horen en we duimen hard voor jullie.
    Overigens de hartelijke groeten van Hans en Hennie die hier vanmiddag bij ons in Holten op bezoek waren. Jullie zijn gespreksonderwerp!
    Liefs van ons voor jullie.
    Giem en Ineke

• 05 Juni 2014 - 08:43

Ele:

ook hier in een miezer regen vanochtend vroeg naar het werk gefietst; kon dus weer even aan jullie denken. Was verstokend door mogelijk spamfilter van ziekenhuis van jullie blog, maar Riedi heeft mij weer aangesloten. Ben een lang weekend in Anduze geweest, heen en weer met de trein, met Zeb.
    OP weg naar het stationbespraken wij jullie tocht en vroeg Arnold hoe jullie weer terug zouden komen; volgens Zeb met de fiets! Zo zijn ze toch ook heen gegaan! Logica, x e

• 05 Juni 2014 - 11:58

Nely:

Hallo mannen,
    Heb Riedi gisteren gesproken, ze zei je mag gewoon Hans zeggen hoor! Ja maar ik ken deze meneer helemaal niet, geeft niet hoor, hij is heel aardig.
    Dus bij deze,zal mij even voorstellen, Nely Bestebreurtje- van Ingen, wonende te Hellevoetsluis. De rest moet je maar aan Paul vragen, als hij nog weet hoe wij elkaar hebben leren kennen het is zeker al 25 jaar geleden.
    Heb erg veel bewondering voor jullie fietsgebeuren, nog even volhouden in iedergeval al over de helft.
    Komen jullie vliegend terug?
    Sterkte voor de laatste loodjes( die zijn meestal het zwaarst) .
    Groetjes Nely

• 05 Juni 2014 - 12:17

Cobi:

Grenzeloze bewondering voor jullie prestaties elke dag weer opnieuw. Stiekem behoorlijk jaloers.
    Ondertussen zijn Karin en ik aan onze eigen 'caminho' begonnen. Op weg naar de 1e klas.
    Geniet van alles wat je ervaart en van elkaar natuurlijk.
    Regenachtige groet, Cobi

• 05 Juni 2014 - 17:16

Herman En Tineke Meijer:

Dag Paul en Hans,

Wat een feest om jullie verslagen te lezen ! Het is raar maar al meelezend krijg je toch een heel klein beetje het gevoel alsof je zelf ook een beetje deelneemt aan jullie prestatie en vooral ook aan de heerlijke overnachtingen met onweerstaanbaar lekker eten en de leuke mensen die jullie ontmoeten, en dat alles comfortabel thuis, al lijkt dat nu opeens wel wat suf en gemakkelijk.
    Desalnietemin, we hebben grote bewondering voor jullie prestatie en genieten mee wanneer jullie genieten.
    Hartelijk groeten,
    Herman en Tineke

• 05 Juni 2014 - 17:49

Els Smetsers:

Dag Paul en Hans,
    Jaha, ook ìk geniet van de verslagen én van alle reacties! Zo leuk om te lezen en de humor 'druipt' er vaak ook vanaf, gezellige vehalen.
    Er is al zoveel gezegd om jullie aan te moedigen. Alleen al de gedachte aan jullie is toch ook al een aanmoediging.
    Deze week heb ik alle verslagen en reacties gelezen. Vorige week was ik op vakantie en heb jullie niet op de 'fiets' kunnen volgen, maar nu kan ik jullie weer 'bijhouden'.
    Ik kijk uit naar jullie volgende verslag.
    Jullie zijn een stel BIKKELS

Warme (ja, het wordt warm en smeren maar!) groet van Els, die uit den Bels

• 05 Juni 2014 - 22:21

Wim Hermans:

Dag Paul en Hans,
    Ongelooflijk knap wat jullie presteren. Veel sterkte en succes voor het laatste stukje gewenst!
    Hartelijke groet, Wim