Dag. 33. Sarris naar Melide - Reisverslag uit Melide, Zwitserland van Hans Ven - WaarBenJij.nu Dag. 33. Sarris naar Melide - Reisverslag uit Melide, Zwitserland van Hans Ven - WaarBenJij.nu

Dag. 33. Sarris naar Melide

Blijf op de hoogte en volg Hans

20 Juni 2014 | Zwitserland, Melide

Hallo allemaal,

Vandaag 64 km over de cols naar Melide. Morgen richting Santiago. Het weer slaat om naar onweer/regen. Even zien hoe ver we komen. Internet valt steeds uit, daarom geen blog. We zijn er bijna. Buenos noches. Hans en Paul.

• 20 Juni 2014 - 22:45

Maarten Raaijmakers:

Hee Hans en Paul,
    Na Sarria nu Melide alweer en jawel, de rook van Santiago wenkt al aan de horizon !
    De grote pieken achter jullie en enkel de staart van de Galisische kuitenbuiters nog te doen.
    Een heuvelige strek plus een dik verdiend finishtraject inclusief zondagsmis komt in zicht, en het is dik verdiend. Geniet maar extra van deze laatste kilometers met mooie wegen, groene vergezichten, koeien op de weg en nieuwe ontmoetingen, want je bent er voor je het weet ...
    Vergeet vooral niet om in Santiago met een koele pul erbij tenminste 1x het streekgerecht octopus (pulpa) te eten, je zult het van je leven niet nog eens zo voorgezet krijgen. (In resto onder/naast Paradorhotel de los Reyes Catholicos op het plein).

Ik ben blij voor jullie dat het de reis wordt waar jullie op hoopten met alle hoogte- en dieptepunten, wind en regen, zon en stof, wijsheid onderweg en nieuwe inzichten daar waar je ze niet verwachtte. Goed gedaan, dat neemt niemand jullie ooit nog af !.
    Ik heb jullie gevolgd met plezier en ook gevoelens van heimwee naar de stoffige spaanse paden. Ik duim met jullie voor gezonde laatste kilometers en een behouden aankomst.
    Maar dat gaat helemaal goedkomen.

Veel succes en Caminogroeten
    Maarten

• 20 Juni 2014 - 22:50

Eric-Jan :

Geweldige prestatie! Over een dag of 2 bestemming bereikt en een bijzondere maand aan herinneringen rijker. Vooralsnog succes en plezier gewenst in de laatste etappe. Groeten, Eric Jan

• 20 Juni 2014 - 23:14

Giem En Ineke:

Super gedaan tot dusver. De laatste lootjes.... We duimen voor jullie voor een beetje "christelijk" weer. Veel succes en sterkte en straks.... De glorie.
    Wat zullen jullie veel te vertellen hebben.
    Heel hartelijke groeten.
    Giem en Ineke

• 20 Juni 2014 - 23:19

Sjef En Corrie:

Hoera nog een paar dagen wat zullen jullie blij zijn,maar op dat weer zit je niet te wachten maarja niets aan te doen.Hou nog even vol.Wat zal Riedi blij zijn als jullie weer thuis zijn.Slaap lekker en morgen gezond weer op.Groetjes
    Sjef en Corrie.

• 20 Juni 2014 - 23:58

Riedi:

Dag lieve jongens. Nog even doorbijten. En dan doemt daar de kathedraal van Santiago de Compostela voor jullie op.
    Magisch zal het zijn om die te zien. Emotioneel ook stel ik mij zo voor. Nog even en jullie hebben bereikt wat het doel niet mocht zijn, want DE WEG was immers het doel. Maar straks hebben jullie dan toch dat - wat stikum voor míj voelde als het doel - bereikt!
    Zoals het nu gaat zullen jullie zondag in de kathedraal naast de mensen zitten die jullie eerder ontmoetten.
    Vreugde en ongeloof zal er zijn .Dubbel ook, omdat het achter de rug is. Al dat geploeter. Je hebt het gedaan! GENIET van dat bijzondere moment. Zorg dat je het bewust meemaakt. En sluit het voor altijd in je hart.En hou het op je netvlies. Zó iets moois! Zo iets fantastisch!

Morgen nog een zware dag, maar doe het rustig aan. Neem geen risico's met het weer en op de route. Dan maar een dagje later aankomen, want komen doen jullie er tóch wel. Denk aan gezondheid en veiligheid.

Voor nu dan lekker slapen en veel liefs voor jullie beiden.

• 21 Juni 2014 - 02:12

Karin:

Lieve mannen.
    Geniet nog even van jullie vrijheid en van elkaar want voordat je het weet zit je weer in je eigen leventje, braaf thuis, met vrouw gezellig, met kinderen en kleinkinderen. Houd dit gevoel vast dat jullie een enorme prestatie geleverd hebben, een spiritueel pad bewandeld ( gefietst) hebben en wellicht tot nieuwe en creatieve inzichten zijn gekomen. Smachtend wachten wij thuis op jullie terugkomst. Liefs karin

• 21 Juni 2014 - 11:10

Arjan En Eugenie:

Wij zijn ook trots op Hans, opa pappa Paul maar ook op neef Dimitri.
    Van harte gefeliciteerd, hier moet later op gedronken worden.
    Voor nu slaap zacht, morgen naar de mis.
    liefs, Ismel, Jessy, Arjan en Eugenie.

• 21 Juni 2014 - 13:43

Ellen & Dick:

Vanuit een zonnig Zuid-Engeland wensen wij jullie veel sterkte bij de laatste lootjes.

Hartelijke groet

• 21 Juni 2014 - 15:35

Pia Van Oostrum:

Lieve Paul en Hans,ik heb genoten van jullie berichten.De hele route heb ik per auto gedaan en vond het al zo ver,vooral het stuk door Spanje.Als automobilist mochten we ook iets proeven van de camino , heel bijzonder.Ik heb enorme bewondering voor jullie en ook voor het tempo waarin jullie gereden hebben. Ik wens jullie een goede aankomst en geniet van de mis in de kathedraal met wierookvat en wijwater.Lieve groet,Pia

• 21 Juni 2014 - 16:49

Ivone En Henk:

Hoi Paul en Hans
    Het spreekwoord , de laatste loodjes wegen het zwaarst, is wel op jullie avontuur van toepassing!
    Pittig hoor, maar wat moet het ook een geweldig opwindend gevoel geven om Santiago te naderen.
    Het begint al aardig te kriebelen, ik wil ook! Sterkte en succes en plezier met de laatste klimpartijtjes.
    Hartelijke groetjes Ivonne en Henk

• 21 Juni 2014 - 17:21

Giem En Ineke:

Lieve Paul en Hans,
    Zojuist bericht van Riedi gekregen dat jullie er al zijn!!! Chapeau, chapeau, chapeau.zo snel en heelhuids aangekomen. Geweldig gedaan!
    Het zal wel een beetje vreemd zijn niet meer iedere dag ploeteren op de fiets of gaan jullie nog naar Fisterra?
    Morgen natuurlijk naar de mis in de kathedraal, op zondag nog wel en aangekomen op de langste dag van het jaar, de Zonnewende. Heel toepasselijk allemaal.
    We hebben gezien dat jullie nu slecht weer hebben maar jullie zijn er!
    We zijn heel benieuwd naar jullie ervaringen vooral als die straks een beetje bezonken zijn, dan wordt het toch weer anders.

Veel plezier van jullie aankomst, wij pakken er eentje op jullie gezondheid. Salute.
    Lieve groet van Giem en Ineke

• 21 Juni 2014 - 17:57

Marc Raessen:

Dag Hans en Paul,

Succes met de laatste meters. Respect.

Groet/Marc

• 21 Juni 2014 - 19:12

Anneke:

Hoi Hans en Paul,
    Wat een tempo toch al die weken. Geweldig gedaan. Hulde voor de mannen op de fiets. Voor jullie en andere bedevaartgangers.

Ik hoop dat jullie er uit gehaald hebben wat jullie voor ogen hadden. Morgen hopelijk de mis in de kathedraal en anders vast een andere dag. Dat moet een verlossing zijn.

Gegroet en een goede thuiskomst
    Anneke

• 21 Juni 2014 - 22:32

Annemieke En Leo:

hallo. Hans en paul.

Hoorde net via de mail dat jullie er zijn. fantastisch ongelovig dat jullie dat hebben gepresteerd van harte gefeliciteerd.

tot gauw en geniet nog maar lekker na.

liefs van Leo en annemieke

• 22 Juni 2014 - 08:40

Herman En Tineke:

Ze zijn er !!!!!!! juichte Riedi en wij juichen mee ! Fantastische prestatie jongens.
    Petje af.
    Veel groeten,
    Herman en Tineke

• 22 Juni 2014 - 10:52

Jettie Rattink:

Hallo Heren,

chapeau voor jullie prestatie! Doe het julie niet na.
    Paul nog gecondoleerd met het verlies van een goede vriendin.
    Wel mooi dat je de stenen hebt kunnen leggen.
    Zoals iemand anders al schreef wel mooi ook om juist vandaag ( zondag) naar de mis te gaan.

Het was leuk om jullie te kunnen volgen. Jullie zullen zeker wel even moeten afkicken nu het opeens zover is.
    Hoe bouw je de inspanning van zoveel weken af?
    Neem aan dat jullie nu eerst de sfeer gaan proeven in Santiiago. Geniet er van!

groet, jettie

• 22 Juni 2014 - 12:51

Wolf En Margriet Schijns:

Van harte gefeliciteerd met deze berenprestatie.
    Veel devotie toegewenst bij Jacobus en wel thuis met veel voldoening.
    Wolf en Margriet

• 22 Juni 2014 - 14:16

Ivonne En Henk:

Hoi supergeweldige dappere doorzetters We krijgen net bericht van Riedi dat jullie er zijn!!! Wauw Hartelijk gefeliciteerd met deze geweldige prestatie!!! Ivonne en Henk

• 22 Juni 2014 - 17:57

Hannie En Martin Speetjens:

Gefeliciteerd met jullie prestatie, we zullen jullie blog gaan missen, het was heel leuk jullie te volgen.
    Groeten van Hannie en Martin( vrienden van Giem en Ineke)

• 23 Juni 2014 - 10:44

Rob Hoksbergen:

Hans (en Paul) VAN HARTE GEFELICITEERD !!!!
    Wat een geweldige prestatie. Alom respect.
    En nu tijd voor afkicken en rust (= verdiend).
    Ik ga jullie blogs nu wel missen.
    Groeten uit Delft, Rob