Dag 31. Molinaseca naar Vega de Valcare - Reisverslag uit Vega de Valcarce, Spanje van Hans Ven - WaarBenJij.nu Dag 31. Molinaseca naar Vega de Valcare - Reisverslag uit Vega de Valcarce, Spanje van Hans Ven - WaarBenJij.nu

Dag 31. Molinaseca naar Vega de Valcare

Door: Hans en Paul

Blijf op de hoogte en volg Hans

18 Juni 2014 | Spanje, Vega de Valcarce

Hallo allemaal,

Vandaag Bergetappe van 54 km om aan de voet van de volgende reus te geraken. Morgen weer naar 1.250 m. Het is weliswaar mooi weer maar de hitte met 30 graden eist zijn tol. We zijn blij dat we gisteren de steentjes van en voor onze dierbaren hebben kunnen leggen, waaronder die van Marijke, zoals Paul met haar afgesproken had.

We gaan vroeg slapen. Santiago lijkt nu dichtbij, maar de komende dagen is het iedere dag opnieuw klimmen met percentages tussen 7 en 10 procent, en soms meer. We krijgen de Camino niet cadeau. Dank voor alle aanmoediging, dat helpt. Tot morgen. Hans en Paul.

• 18 Juni 2014 - 22:46

Corrie En Sjef :

Hallo alle twee ik weet niet wat ik moet schrijven er staat alleen
    hallo allemaal.Nog een paar dagen of weken te gaan dan zijn aan het eind,wat zullen jullie blij zijn het is een hele ervaring om zoiets te doen.petje af hoor.welterusten en morgen weer met frisse moed er tegen aan.
    Groetjes Sjef en Corrie

• 18 Juni 2014 - 22:49

Lysette En Familie:

Hoi Hans en Oom Paul! Wat is het toch een uitdaging die jullie daar aan zijn gegaan en wat zijn jullie al ontzettend ver gekomen. De bergen zijn dan op het laatste stuk dan nog wel even een enorme opgaaf! Maar wat kunnen jullie trots zijn op jullie zelf. Petje af! Succes morgen maar weer! Tot de volgende blog. Xx

• 18 Juni 2014 - 23:35

Jeroen:

De laatste loodjes mannen. Zet hem op. Leuk!

• 18 Juni 2014 - 23:38

Riedi:

Volhouden,hoor jongens. Het gáát lukken. Maar doe het rustig aan. En wees voorzichtig.Dag lieverds. Heb bewondering voor jullie.
    Misschien toch even die natte handdoek in de nek? Is lekker fris.

• 19 Juni 2014 - 00:03

Maggy Wishaupt:

Lieve Paul en Hans,
    Fijn dat ik jullie updates weer krijg. Heel veel sterkte de komende dagen, vooral Paul, met het overlijden van zijn buurvrouw en goede vriendin. Ik leef met je mee.
    Liefs,
    Maggy

• 19 Juni 2014 - 09:37

Els En Rino:

Hallo fietsers in den vreemde,
    Het einde komt nu echt in zicht !!!! Wèl nog even een hele zware bergrug te nemen, maar
    inmiddels zijn jullie getraind, toch ?
    Die hitte is natuurlijk echt moordend als je zo'n inspanning moet leveren.
    Voor de temperatuur zou je 'snachts moeten fietsen en overdag een hele lange siësta houden...
    Zet hem op; succes.
    Els en Rino

• 19 Juni 2014 - 09:37

Anke En Rob:

Onze bewondering stijgt met de dag. wat een moed en wat een doorzettingsvermogen. Ik durf straks niet zomaar eventjes aan te bellen bij jullie, in Ulvenhout, Paul, want ik weet dan ( wist ik toch wel) dat de deur wordt opengedaan door een zwaargewicht ( ha, ha,) wat betreft doorzettings vermogen en kracht.
    Zet 'm op mannen, de laatste loodjes, het gaat lukken, we trappen in gedachten mee, misschien voelen jullie dat. wees gegroet, Rob en Anke

• 19 Juni 2014 - 10:17

Giem En Ineke:

Lieve Paul en Hans,

Mooie foto's van Cruz de Ferro en veelbetekenend ivm Marijke.
    Vandaag hebben jullie weer een heel zwaar traject zo te zien in het boekje en dan 30 graden!
    Doe het rustig aan. Jullie zijn er bijna, mijn hemel.
    Wij leven allebei op een heel verschillende manier met jullie mee maar kunnen ons er wel een behoorlijke voorstelling van maken. Mamma mia.
    In Italië (blog van Ad Tuijtelaars) is het behoorlijk slecht weer, heel veel onweer.
    Hopelijk een fijn onderkomen voor de komende nacht en een heerlijke maaltijd.
    Succes mannen en hartelijke groet,
    Giem en Ineke

• 19 Juni 2014 - 11:28

Karoy:

Stoere kerels
    Het is ontegenzeggelijk waar dat jullie met een geweldige prestatie bezig zijn. Jullie brengen de holistische filosofie van Paul werkelijk in praktijk. Spiritueel, religieus, cultureel en sportief. Het ene staat niet los van het andere. Hans, voor jou ging de zee nooit te hoog. Ook de bergen niet. Desnoods op je tandvlees, maar je zult het halen. Chapeau.
    Het voetbal gebeuren zal onze aandacht voor jullie niet kunnen verdringen. Goooooooo.
    Els en Karoy

• 19 Juni 2014 - 12:58

Ton Nuijten:

Ja, je krijgt het niet cadeau! Eerst de Cruz de Ferro, daarna de O Cebreiro, die jullie nu net achter de rug hebben, als het goed is. Als je stijgt, denk dan aan iets anders behalve stijgen! Aan je partner, kinderen, wat je hebt meegemaakt in je leven. Dan gaat het soepeler. Dat is mijn ervaring. En dan ben je er nog niet, je komt tot aan Santiago behoorlijke klimmetjes tegen. En dan het afdalen, je hoofd erbij houden. Geniet van het landschap, de gebruiken, architectuur, de traditioneel gallicische mais-ren "Horreo" (die je langs de kant van de weg ziet) etc. Hou vol! Ton

• 19 Juni 2014 - 14:01

Ismel:

He opa, het ging even mis met mijn reactie naar jou. Ik had namelijk niet gekeken bij welke dag ik mijn reactie opschreef. Hier dus een nieuwe reactie waarin ik hoop dat jullie met volle teugen genieten van jullie zware fietstocht. verder veel geluk en nog even volhouden.

Gr.Ismel

• 19 Juni 2014 - 16:29

Ivonne En Henk:

Hoi dappere Paul en Hans
    Wat een doorzetters zijn jullie, onze complimenten!
    Klinkt toch iets anders als een fietstocht op Texel. en wij maar denken dat de duinen op al pittig is.
    Het is inderdaad geen kado op dit moment maar als jullie doorzetten en Santiago halen dan is dit
    een groots kado voor jullie zelf voor de rest van jullie leven.
    Wij duimen op afstand voor jullie. Veel sterkte met het klimmen en vergeet niet er ook plezier in te hebben! Hartelijke groetjes Ivonne en Henk

• 19 Juni 2014 - 16:44

Wim:

Buenos dias, senores.
    31 dagen onderweg en iedere dag enthousiaster! Wat een verschil met de omgeving in de eerste dagen wanneer ik de foto's van de stratdagen weer eens bekijk. Met jullie opgebouwde ervaring en fietskuiten zullen jullie de voor de boeg liggende klimuitdagingen beslist afronden. Blijf vooral genieten van de omgeving en de ontmoetingen met de lieve Spanjaarden. En natuurlijk van de heerlijke wijntjes en maaltijden + overnachtingsplekken. Mucha suerte!
    Wim.

• 19 Juni 2014 - 16:47

Mieke De Lange:

Ja, wat een doorzettingsvermogen en durf. Echte jongens van Jan de Wit!
    Keep on going en geluk zal jullie deel zijn ,moeten jullie eens oplette,!Ouwe knarren.
    Ik steek af en toe een kaarsje op!! Dag en saluti di Maria.