Dag 19. Moustey naar Buglose - Reisverslag uit Buglose, Frankrijk van Hans Ven - WaarBenJij.nu Dag 19. Moustey naar Buglose - Reisverslag uit Buglose, Frankrijk van Hans Ven - WaarBenJij.nu

Dag 19. Moustey naar Buglose

Door: Hans en Paul

Blijf op de hoogte en volg Hans

05 Juni 2014 | Frankrijk, Buglose

Hallo allemaal,

Met stralend weer uit Moustey vetrokken voor deel twee van de etappe door Les Landes. Temperatuur loopt naar 33 graden met overwegend sterke tegenwind.

Vanmorgen 3 Belgen ontmoet met een slimme aanpak: 2 op de racefiets zonder bagage, 3e in de auto en om de twee dagen ruilen. Vandaag komen ze aan in Lourdes. De reis zit erop: 'we hebben de champagne koud 'in de 'frigo' in de auto'. Dolle pret. Zegt de ene Belg vervolgens tegen de andere: 'ik rijdt beter tegen de berg op dan naar naar beneden'. Waarop Paul snedig opmerkt: "dat het dan tijd is om langs de dokter te gaan'. Drie Belgen kwartier in slappe lach.

Na 89 km aangeland in Buglose, 11 km voor Dax,Chambres D'hotes bij Claudine. Wederom hartelijke ontvangst in een aangename sfeer. Kerk met carillon zorgt voor de nodige afleiding met Amerikaanse klassiekers in deze verder rustige omgeving. Zojuist nog eens bijgepraat door buurman Tony, 'an English man lost in Buglose', die als amateur wielerkampioen, met verve het 'piece of cake' van de tocht naar Saint Paul-Pied de Port uiteen zet. Hij hangt aan zijn helden, Lance Amstrong en Eddy Mercx, en meldt dat het hele peloton ook nu nog spuit en snuift dat het een lieve lust is.

Paul heeft zich met overgave op het routeboek gestort om alle stijgingspercentages van buiten te kennen. Het moment van de waarheid is evenwel daar: na het ontbijt volgt de route naar de Pyreneeën. Formules en bezweringen helpen niet meer, slapen wel. Bonne nuit. Hans en Paul.

• 05 Juni 2014 - 22:27

Anneke:

Hoi hans en Paul,
    We zijn tot nu toe toch al meer dan trots op jullie dus dat laatste stukje is natuurlijk belangrijk voor jullie maar jullie worden toch al als helden weer terug ingehaald.
    Denk aan de woorden van Cesar. Veni vidi vici. Dan vliegen jullie de berg weer op

Succes en groetjes anneke en ron

• 05 Juni 2014 - 22:33

Giem En Ineke:

Dat je nog zo ad rem bent Paul naar die Belgen, geweldig.
    En Hans, je hebt een mooie schrijfstijl en allebei zijn jullie inmiddels doorgewinterden (met 33 graden).
    Wij duimen voor jullie voor de best mogelijke omstandigheden voor morgen.
    Wij hebben bewondering voor jullie!
    Hartelijke groet van Giem en Ineke

• 05 Juni 2014 - 22:34

Els En Rino:

Ha die Paul en Hans,

Ik vind het al fantastisch zo als het tot nu toe gaat en ik wens jullie,
    vast ook namens Rino (zit in Brazilië en houdt niet eens van voetbal),
    een hele goede tocht door de "echte " bergen !!!

Els

• 05 Juni 2014 - 22:41

Angela & Andries:

Beste Paul & Hans,

Wat geweldig van jullie om al zo ver te zijn. Zo gaat 'ie goed, zo gaat 'ie beter, alweer 89 kilometer! Leuk jullie dagelijks verslag. De wielertermen zijn jullie al goed eigen.
    Paul bedankt voor het kaarsje!
    Heel veel succes morgen en denk aan het advies van Hans T.

Lieve groet,

Angela & Andries

• 05 Juni 2014 - 22:46

Herman/Ria:

Hallo mannen, Paul je kan beter de percentages van bepaalde flessen uit je hoofd leren want dan vliegen jullie misschien over de pyreneen zonder het echt te merken!!!! Als jullie daar dan boven staan en een sterke bril op zetten zie je bij wijze van spreke, Santiago al liggen!!! Sterkte en succes,groetjes Herman/Ria.

• 05 Juni 2014 - 23:26

Riedi:

Zet 'm op jongens! Jullie hebben inmiddels al aardig getraind wat klimmen betreft.
    En, zoals Andries en Angela zeggen. Volg het advies van Hans T. Hij kan het weten.
    Alle liefs en sterkte morgen. Slaap goed.

• 05 Juni 2014 - 23:41

Loek:

Bid, vecht en huil is wat jullie doen, wij bewonderen wel !
    Loek, Lian en Ramses

• 05 Juni 2014 - 23:50

Ton Nuijten:

Het is goed dat Paul het trajectboekje doorneemt. Dan kan hij de stijgingspercentages makkelijker verwerken. 6 jaar terug had Maarten dat ook; in de buurt van de Pyreneeën moest ie constant Sweerman raadplegen. Jullie zijn nu al zo gehard na 19 dagen (gelijk aan wat wij deden!) dat jullie de Pyreneeën a la Tony "piece of cake" vinden. Nou ja, wel wat zwaar, maar je komt er overheen. En weet wat nou het leuke is; je bent de Pyreneeën over en gelijk wordt het zonnig, aangenaam, weliswaar stoffig, een ander land, andere mensen, andere cultuur, heel anders dan in Frankrijk. Een je ziet vlak na Roncesvalles: Santiago 790 km. En die zijn heel bijzondere kilometers! Ik krijg gelijk zin om nog een keer te gaan! Zet door! Ton

• 06 Juni 2014 - 00:01

Wim:

Dag Paul en Hans,
    De Pyreneeen lonken naar jullie en jullie gaan er met liefde naar toe.
    Onthoud de woorden van de Belg, naar boven is gemakkelijker dan naar beneden.
    De temperatuur zal wel dalen onder de 33 o in de bergen, kunnen jullie afkoelen.
    Geniet van de fraaie uitzichten tijdens de ongetwijfeld uitdagende rit.
    Sterkte morgen en nog veel interessante ontmoetingen.
    Na een heerlijk ontbijt richting volgende stop.
    Vr. groet,
    Wim.

• 06 Juni 2014 - 10:55

Jan Van Amstel:

Dag Paul en Hans,
    Elke keer weer leuk om jullie reisverslagen te lezen:
    dan beleef ik mijn Camino ook weer opnieuw met al die ervaringen, ontmoetingen, indrukken, etc.
    Prachtig, dat het nog steeds, ondanks alle slechte weersomstandigheden zo goed vooruit gaat.
    Hou vol!
    Jan van Amstel

• 06 Juni 2014 - 16:44

Arjan En Eugenie:

Nu de echte stijgingen beginnen is het tijd voor morele steun.
    Wij zijn heel trots op jullie!
    Vooral blijven genieten van de mooie momenten, dit is wat je altijd bijblijft.
    Het bikkelen is de pelgrim.
    Slaap zacht, liefs.
    Ismel, Jessy, Arjan en Eugenie