Dag 12. Sainte-Maure de Touraine - Reisverslag uit Sainte-Maure-de-Touraine, Frankrijk van Hans Ven - WaarBenJij.nu Dag 12. Sainte-Maure de Touraine - Reisverslag uit Sainte-Maure-de-Touraine, Frankrijk van Hans Ven - WaarBenJij.nu

Dag 12. Sainte-Maure de Touraine

Door: Hans en Paul

Blijf op de hoogte en volg Hans

29 Mei 2014 | Frankrijk, Sainte-Maure-de-Touraine

Hallo allemaal,

We zijn in hotel Le Cheval Blanc. Een ietwat onderkomen accommodatie met restanten van de oude grandeur. Plezierige, echte Franse sfeer. Zojuist genoten van de Coq au Vin en een ijsje, kortom het leven is goed na 71 km.

Vanochtend met de zon vertrokken en het routeboekje genegeerd. Prachtige tocht langs de Loire naar Tours. Entree van de stad via de hangbrug en dan parkeren voor de kathedraal.
De resterende gelovigen verlieten na de mis de kerk om plaats te maken voor de toeristen. Hans maakte kennis met de bisschop, die op deze Hemelvaartsdag was voorgegaan, en die vervolgens persoonlijk -in de sacristie- Les Deux Tampons heeft geplaatst en deze van zijn eminente zegen en datum heeft voorzien. Eigenlijk kunnen we nu wel ophouden.

In de kathedraal voor het eerst in dagen weer (ex) Camino gangers ontmoet. Twee broers, in de zeventig, die drie jaar geleden de tocht ondernamen. Zij wisten ons op te beuren met hun verslag van de tocht over de toppen van de Pyreneeën. Regelmatig stoppen, stukje lopen en ze fietsten er fluitend overheen. Daarna in gesprek met een stel dat de route met de tandem en tent heeft volbracht. Totaal 220 kilo tegen de bergen omhoog.

Morgen ontmoeten we Pim, neef van Paul. Hij is van het mobiele Franse bagagedepot. Na 12 dagen afzien, nemen we afscheid van alles dat we verder niet nodig denken te hebben. Naast een paar kilo zal het vooral metaal de nodige verlichting geven. De Camino zit vooral tussen de oren (ok, ok, je zit natuurlijk ook 2.400 km op je kont). Boek twee is begonnen: In de Ban van Santiago, de reis naar de Pyramiden in Saint Pierre la Porte. Bonne nuit! Hans en Paul.

• 30 Mei 2014 - 00:35

Yvonne De Vassy:

Hoi Paul en Hans, heel fijn om jullie reis te volgen. Ik vind jullie wel echt bikkels. Een hele prestatie om zoveel kilometers te fietsen. We hopen dat jullie het einddoel gaan halen. We genieten ook van de route die jullie zo levendig beschrijven. Ik hoop dat jullie nog ver komen in de komengpde dagen en kijken uit naar verdere routes. Nog heel veel sterkte en mooi wer en nog fijne en interessante ontmoetingen. Veel geluk op jullie missie. Xxxx

• 30 Mei 2014 - 11:40

Marcel En Marja:

Goede vrienden,

Was onze gewoonte om 's morgens eerst even nu.nl aan te klikken, inmiddels staat jullie weblog om nummer een. Alleen daarom al graag doorfietsen tot Santiago en omdat de terugreis nog niet ingevuld is, misschien ook retour op de fiets, of vragen we nu te veel.....:) Met stijgende bewondering genieten we van jullie fietstocht, hou vol en wederom een diepe buiging.

Marcel en Marja

• 30 Mei 2014 - 13:42

Elvira:

Lieve pappie en hans,

Knap vinden wij het zeker wat jullie allemaal aan het doen zijn.
    Daarom gaan wij maar naar de boot om een lange weekend maar te gaan dobberen.
    Natuurlijk veel succes nog verder, wij gaan een weekend te gemoed van relaxen.

Vele liefs

Fred en Elvira

• 30 Mei 2014 - 19:49

Wouter En Josien:

Hou vol Oom Paul en Hans! Leuk om jullie avonturen te lezen!

Groetjes Wouter en Josien

• 30 Mei 2014 - 20:15

Lysette And Fam:

Hoi ome paul en hans! Al aardig wat kilometers gemaakt zo te lezen. We volgen jullie iedere dag. Leuk hoor. Dikke kus vanaf Rhodos. Xx